Plan wydawniczy 2020

Dział Temat numeru w roku 2020 poświęcamy kilku zagadnieniom szczególnie ważnym w dzisiejszej edukacji językowej: motywacji do nauki języków, rozwijaniu sprawności mediacji i interakcji językowej oraz nauczaniu powiązanemu z wykorzystaniem technologii informacyjnej.

Zachęcamy także do podejmowania problematyki nowszych podejść do nauczania języków, ciekawych i skutecznych rozwiązań metodycznych, kształtowania kompetencji interkulturowej, edukacji wielojęzycznej.

W dziale Temat numeru w poszczególnych wydaniach w roku 2020 proponujemy zajęcie się następującymi zagadnieniami:

Numer 1/2020 – Motywacja do nauki języków obcych

  • skuteczne sposoby motywowania uczniów do nauki języka obcego
  • motywacja do nauki języków mniej popularnych od angielskiego
  • czynniki osłabiające motywację
  • przeciwdziałanie osłabianiu motywacji uczących się
  • indywidualna motywacja uczniów a praca w zespole

[Termin nadsyłania tekstów upływa 16 lutego]



Numer 2/2020 – Mediacja jako sprawność językowa

  • istota mediacji jako sprawności językowej
  • mediacja a tłumaczenie
  • praktyczny wymiar mediacji językowej
  • sposoby rozwijania sprawności mediacyjnej u uczniów
  • przykłady i opisy działań mediacyjnych w nauce języka obcego

[Termin nadsyłania tekstów upływa 30 kwietnia]



Numer 3/2020 – Interakcja w procesie nauki języka obcego

  • uwarunkowania interakcji w nauce języka
  • stymulowanie interakcji językowej na lekcjach języków obcych
  • cele komunikacji językowej a interakcja
  • role partnerów interakcji
  • przełamywanie barier i blokad komunikacyjnych

[Termin nadsyłania tekstów upływa 31 lipca]



Numer 4/2020 – Blended teaching/learning w edukacji językowej

  • uwarunkowania merytoryczne i organizacyjne stosowania blended teachingu/learningu
  • opisy i analizy praktyki kursów blended learningu w nauce języków obcych
  • plusy i minusy nauki w tzw. odwróconej klasie
  • skuteczność nauczania metodą blended learningu
  • perspektywy rozwoju nauczania z użyciem technologii informacyjnej

[Termin nadsyłania tekstów upływa 15 października]