Francuski

Artykuł

Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z uszkodzeniami słuchu na lekcjach języka obcego są o tyle szczególne, że nie tylko obejmują działania usprawniające naukę języka obcego, lecz także mają wymiar terapeutyczny. Celem artykułu jest wskazanie możliwości kształcenia językowego w szkołach...

Projekt
Rusza XIII edycja Ogólnopolskiego Konkursu Wierszy i Piosenek Tematycznych w Języku Obcym "Rhymes and Songs Festival". Tym razem pod hasłem: Many of the things you can count do not matter. Many of those that cannot be counted really count
Artykuł

W artykule przedstawiono liczne praktyczne informacje na temat zastosowania narzędzia internetowego Padlet na lekcjach języka francuskiego, które autorka zdobyła dzięki szkoleniu w l’Université d’été – BELC, les métiers du français dans le monde w Nantes we Francji. Szkolenie dotyczyło...

Projekt

Szkoła Podstawowa Nr 42 z Oddziałami Integracyjnymi im. Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego w Warszawie organizuje konkurs "Rhymes and Songs Festival".

Co roku konkurs odbywa się pod innym hasłem. W bieżącym roku szkolnym tematem przewodnim dwunastej edycji jest geografia,...

Projekt

 

 

W styczniu 2018 r. odbędzie się V Międzyszkolny Konkurs Recytatorski Literatury Polskiej w Językach Obcych „Odpowiednie Dać Obce Słowo”. Konkurs jest skierowany do uczniów klas siódmych szkół podstawowych, gimnazjalistów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych z...

Artykuł

Uczeń przedszkolny dopiero zaczyna swoją przygodę z językiem, dlatego tak ważne jest, by wypracować w nim prawidłowe i efektywne nawyki przyswajania słownictwa. Nowe słownictwo powinno przeplatać się z tym już poznanym; należy je włączać w całe zdania oraz powtarzać je w różnych kontekstach i w...

Artykuł

Dla wielu uczących się opanowanie słownictwa (tzw. dobra znajomość słówek) jest najbardziej pożądanym celem nauki języka obcego (JO). Jest to także pogląd podzielany przez niektórych nauczycieli języków obcych, którzy cel leksykalny postrzegająjako jeden z (naj)ważniejszych do osiągnięcia w...

Artykuł

Artykuł poświęcony jest tym cechom systemu samogłoskowego i spółgłoskowego języka francuskiego, które sprawiają największe trudności uczniom polskojęzycznym, a zarazem mają duże znaczenie dla skuteczności komunikacyjnej. Zawarte w nim listy par minimalnych (par słów o odmiennym znaczeniu...

Artykuł

Język obcy to nie tylko nauka słów i gramatyki, ale także poznanie kultury danego kraju. Warto wprowadzać je już od najmłodszych lat, by uwrażliwić dzieci na różnorodność, zaznajomić z danym krajem i jego dorobkiem kulturowym oraz przedstawić im ciekawostki z nim związane. Jak zatem przystępnie...

Artykuł

System nauczania języków obcych oparty tylko na aktywności lewej półkuli mózgu zmniejsza efektywność uczenia się. Wizualizacja zjawisk gramatycznych to propozycja szybszego (całościowego) zrozumienia i zapamiętania reguł, ponieważ zasadza się na aktywności obu półkul i na wykorzystaniu...