2018/03

Znane a smutne porzekadło „obyś cudze dzieci uczył” nauczyciele przypominają sobie zwykle wtedy, gdy trudy ich pracy dominują nad efektami i satysfakcją z niej. Paradoksalnie, do tych trudów trzeba zaliczyć nie tylko uczenie dzieci z rozmaitymi dysfunkcjami, ale i pracę z uczniami zdolnymi. Zdolności uczniów to „materia” niezwykle wymagająca, a przy tym właściwie słabo rozpoznana, zwłaszcza pod względem sugestii i praktycznych wskazówek postępowania. Dział Temat numeru w tym wydaniu Języków Obcych w Szkole poświęcamy właśnie problematyce zdolności uczniów. Autorzy tekstów podzielili się z Czytelnikami wiedzą i refleksjami z szerokiego spektrum kwestii zdolności, m.in. ich istoty i genezy, wykorzystywania ich i rozwijania, wspomagania zdolności uczniów, podsycania ich ukierunkowanego zainteresowania i wzbudzania ciekawości.