Mike and Lilly love nature

Numer JOwS: 
str. 111

Mike and Lilly love nature to historyjka poświęcona ochronie środowiska. Tym razem Mike wspólnie z Lilly zachęcają wszystkich do segregacji śmieci, utylizacji baterii, oszczędzania wody i energii, zmniejszania zanieczyszczenia powietrza oraz ochrony lasów. Zawarte w materiale slogany mogą być przydatne do tworzenia ekologicznych projektów, plakatów lub scenariuszy. Materiał odpowiedni jest dla klas trzecich i czwartych.

Pobierz artykuł w pliku PDF

Recycle, Reuse and Reduce

Warto jest wprowadzić te trzy słowa, gdyż mogą one posłużyć do określenia tego, co można zrobić z produktami, które zagrażają środowisku lub których nadużywanie może być przyczyną wielu problemów ekologicznych. W tekście wyszukujemy nazwy produktów i dzielimy je według kategorii.

  • Recycle: Paper, Glass, Plastic, Battery
  • Reuse: Bags
  • Reduce: Water, Light

Uczniowie mogą dodawać swoje pomysły i uzupełniać notatkę.

Complete the sentences

Każde ze zdań należy uzupełnić słowem lub wyrażeniem podanym w ramce. Zdania pochodzą z tekstu.

Wersja dla ucznia

old batteries, green, plant, cloth bag, switch off

  • Place . . . . . . . . . . . . . . . . . here.
  • Take a . . . . . . . . . . . . . . . . . to the store.
  • It is easy to be . . . . . . . . . . . . . . . . . .
  • Good night, but first . . . . . . . . . . . . . . . . . the light.
  •  . . . . . . . . . . . . . . . . . a tree, save the wood.

Wersja dla nauczyciela (z odpowiedziami)

  • Place old batteries here.
  • Take a cloth bag to the store.
  • It is easy to be green.
  • Good night, but first switch off the light.
  • Plant a tree, save the wood.

Classroom recycling

Możemy zaproponować uczniom klasowy recykling, który nie tylko zachęci wszystkich do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska, ale też utrwali znane uczniom słowa lub przybliży znaczenie innych. Dobrze jest przygotować trzy pojemniki, np. kartonowe lub plastikowe pudełka, następnie odpowiednio je pokolorować i oznaczyć etykietkami: paper, glass, plastic. Następnie uczniowie w trzech grupach przygotowują na karteczkach nazwy przedmiotów z materiału, który wcześniej przydzielił im nauczyciel, czyli jedna grupa zastanawia się nad przedmiotami papierowymi, druga szklanymi, a trzecia plastikowymi. Następnie karteczki są mieszane, umieszczane na środku klasy, uczniowie je segregują i wrzucają do konkretnego pojemnika.

  • Paper: book, notebook, newspaper, magazine, cardboard box, envelope
  • Glass: bottle, jar, cup, plate, mug, vase, jug
  • Plastic: toy, plastic bottle, plastic bag, candy (US)/sweet (UK) wrapper

Przygotowane do zajęć pojemniki mogą później posłużyć jako kosze, do których uczniowie będą wrzucać prawdziwe śmieci.

Pobierz materiał dla ucznia