Recycle, Reuse and Reduce
Warto jest wprowadzić te trzy słowa, gdyż mogą one posłużyć do określenia tego, co można zrobić z produktami, które zagrażają środowisku lub których nadużywanie może być przyczyną wielu problemów ekologicznych. W tekście wyszukujemy nazwy produktów i dzielimy je według kategorii.
- Recycle: Paper, Glass, Plastic, Battery
- Reuse: Bags
- Reduce: Water, Light
Uczniowie mogą dodawać swoje pomysły i uzupełniać notatkę.
Complete the sentences
Każde ze zdań należy uzupełnić słowem lub wyrażeniem podanym w ramce. Zdania pochodzą z tekstu.
Wersja dla ucznia
old batteries, green, plant, cloth bag, switch off
- Place . . . . . . . . . . . . . . . . . here.
- Take a . . . . . . . . . . . . . . . . . to the store.
- It is easy to be . . . . . . . . . . . . . . . . . .
- Good night, but first . . . . . . . . . . . . . . . . . the light.
- . . . . . . . . . . . . . . . . . a tree, save the wood.
Wersja dla nauczyciela (z odpowiedziami)
- Place old batteries here.
- Take a cloth bag to the store.
- It is easy to be green.
- Good night, but first switch off the light.
- Plant a tree, save the wood.
Classroom recycling
Możemy zaproponować uczniom klasowy recykling, który nie tylko zachęci wszystkich do podejmowania działań na rzecz ochrony środowiska, ale też utrwali znane uczniom słowa lub przybliży znaczenie innych. Dobrze jest przygotować trzy pojemniki, np. kartonowe lub plastikowe pudełka, następnie odpowiednio je pokolorować i oznaczyć etykietkami: paper, glass, plastic. Następnie uczniowie w trzech grupach przygotowują na karteczkach nazwy przedmiotów z materiału, który wcześniej przydzielił im nauczyciel, czyli jedna grupa zastanawia się nad przedmiotami papierowymi, druga szklanymi, a trzecia plastikowymi. Następnie karteczki są mieszane, umieszczane na środku klasy, uczniowie je segregują i wrzucają do konkretnego pojemnika.
- Paper: book, notebook, newspaper, magazine, cardboard box, envelope
- Glass: bottle, jar, cup, plate, mug, vase, jug
- Plastic: toy, plastic bottle, plastic bag, candy (US)/sweet (UK) wrapper
Przygotowane do zajęć pojemniki mogą później posłużyć jako kosze, do których uczniowie będą wrzucać prawdziwe śmieci.
Materiał załączony w pliku pdf poniżej