Let’s look, touch and smell – nauczanie języka angielskiego z wykorzystaniem metody integracji sensorycznej
Instytucja: Przedszkole Samorządowe nr 40 w Kielcach Koordynatorka: Anna Filipek Poziom edukacji: przedszkole Język: angielski
Projekt zakłada nauczanie języka obcego w warunkach najbardziej odpowiadających potrzebom dzieci w wieku przedszkolnym – poprzez zabawę i stwarzanie sytuacji, które najlepiej motywują dzieci do mówienia.
Open Science Schooling
Instytucja: Szkoła Podstawowa nr 2 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Łukowie Koordynator: Artur Baranowski Poziom edukacji: szkoła podstawowa, gimnazjum Język: angielski
Nauczanie przedmiotów ścisłych poprzez eksperymenty to skuteczna i coraz częściej stosowana praktyka edukacyjna. Realizatorzy projektu postanowili dodać do niej jeszcze jeden element – język angielski.
Quo vadis... Europa?
Instytucja: I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Wyspiańskiego w Mławie Koordynatorka: Edyta Dobiesz-Jąderko Poziom edukacji: liceum ogólnokształcące Języki: niemiecki
„Dokąd zmierzasz, Europo?” – to pytanie zadawali sobie młodzi ludzie zaangażowani w międzynarodowy projekt edukacyjny eTwinning. Żeby na nie odpowiedzieć, analizowali sytuację polityczno-społeczną w Unii Europejskiej, wskazywali podobieństwa i różnice między poszczególnymi państwami, wskazywali obszary wymagające poprawy oraz dokonywali oceny przyszłości Wspólnoty.
Lepsze zrozumienie kluczem do lepszej przyszłości
Instytucja: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Słupsku Koordynator: Mateusz Pakuła Poziom edukacji: Szkoła podstawowa Język: angielski
Tematyka projektu dotyczyła tożsamościczłowieka. Uczestnicy – uczniowie szkół podstawowych z Polski i Słowenii – odkrywali różnice między sobą, ale także szukali wspólnych mianowników, budujących europejską tożsamość.
Eco-logical and Trendy
Instytucja: Zespół Szkół nr 1 w Suwałkach III Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Alfreda Lityńskiego w Suwałkach Koordynator: Marcin Hościłowicz Poziom edukacji: liceum ogólnokształcące Język: angielski
W jaki sposób można podnieść świadomość konsumencką przy kupowaniu ubrań? Jak ich nawyki zakupowe wpływają na środowisko naturalne, zasoby wody, czyste powietrze, życie ludzi pracujących w fabrykach produkujących ubrania? Odpowiedzi na te pytania poszukiwali licealiści z Suwałk oraz uczniowie z Hiszpanii i Turcji. Warszawa dla początkujących Wyróżnienie krajowego Jury konkursu ELL 2020 Instytucja: Muzeum Warszawy Koordynator: Katarzyna Žák-Caplot Poziom edukacji: szkoła podstawowa, gimnazjum, liceum ogólnokształcące, edukacja dorosłych Język: polski „Warszawa dla początkujących” to już drugi projekt językowo-kulturowy realizowany przez Muzeum Warszawy. Jego celem jest nie tylko przekazywanie wiedzy językowej i varsavianistycznej obcokrajowcom, ale także ich aktywna integracja i wypracowanie oferty edukacyjnej odpowiadającej ich potrzebom. Dzięki takim inicjatywom muzeum ma udział w tworzeniu pozytywnych doświadczeń cudzoziemców w obcowaniu z kulturą i historią stolicy oraz językiem polskim.
Wkrótce kolejna odsłona konkursu European Language Label. Zapraszamy do śledzenia informacji na stronie ELL: www.ell.org.pl, na której będą się ukazywać wszelkie informacje na ten temat. Już teraz można zapoznać się z priorytetami European Language Label na lata 2021–2022, obowiązującymi podczas 20. i 21. edycji konkursu.
Priorytety europejskie:
- Wzmacnianie procesów uczenia się poprzez wykorzystanie technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz mediów cyfrowych
- Uczenie się języków oraz promocja równości, spójności społecznej i aktywnego obywatelstwa
- Rozwój zawodowy nauczycieli języków obcych
Priorytety krajowe:
- Środowisko, w którym żyjemy
- Język a relacje międzyludzkie
- Język i kultura